IMA 2003 v Norimberku:
cíle veletrhu byly překonány jak v počtu zákazníků tak v prodeji.
I přes počínající nepřízeň počasí byl počet návštěvníků o málo vyšší než v předchozím roce. Vystavovatelé 23. veletrhu IMA byli s organizací veletrhu spokojeni a potvrzují mírné zlepšení obchodního klimatu. Podstatný trend: Internet a propojení do sítě jsou u zábavních her na postupu.
To, co bylo možné tušit již několik měsíců před konáním veletrhu se nyní na výstavišti prokázalo. Nové hry, nové nabídky hardwaru, sítí propojené terminály až k možnosti přenášet soutěže na velké vzdálenosti, to vše by ještě před rokem nebylo možné očekávat. Již v době boomu Internetu v roce 2000 byla tehdejší IMA zcela pod vlivem předzvěsti této technologie. Tak rychle jak boom přišel, tak rychle také v oblasti mincovních her zmizel.
Nové trendy zavádějí také tzv. touchscreen - hry, které rozmanitě variují klasické deskové hry. Nabízí se celá škála od Trivial Persuit přes dámu a až po populární karetní a manipulační hry. Představený Touchscreen může hráči nabídnout přes 100 her. Díky snadnému ovládání a novým hrám proniká tento přístroj výrazně i do gastronomie. Byla zjištěna i mírná renesance sportovních her, které v předchozích letech na veletrhu IMA už nehrály téměř žádnou roli.
Dobré výsledky prodeje vykazují také prodejci výherních hracích přístrojů. K osvěžení jistě mohly povzbudivě přispět výroky bavorského ministra hospodářství Dr. Otto Wiedeue, který vnesl do této oblasti více jistoty tvrzením, že netrvá na novém daňovém zatížení. I jinak se zdá, že se této oblasti dostává více půdy pod nohama. Po ohromných personálních a technických změnách v důsledku zavedení Euro, což si vyžádalo enormní objem investic, je tato oblast opět připravena otevřít se novým technologiím a technickým inovacím. Tím, že tento trend posiluje a může vést k ozdravění této oblasti, požadoval předseda svazu průmyslu VDAI, Paul Gauselmann, aby již byly politicky stanoveny spolehlivé a moderní rámcové podmínky pro výherní hry. To by měla zajistit nová ustanovení. Několik hodin po ukončení veletrhu hlásil organizátor veletrhu IMA, Reed Exhibitions Deutschland GmbH z Düsseldorfu, že počty návštěvníků mírně překročily počty z předchozího roku. Pořadatel veletrhu IMA, Svaz německého průmyslu automatů (VDAI) byl tímto údajem velmi potěšen, neboť nevylučoval snížení počtu návštěvníků v důsledku špatného počasí na počátku týdne. Také díky stávce personálu Lufthansy hrozilo nebezpečí, že návštěvníci se nedostanou z Norimberku zpět. V loňském roce měl veletrh IMA 6.221 návštěvníků (prodané vstupenky). V tomto roce byl počet návštěvníků výrazně přes 6.500.
Další informace na www.ima-messe.comnebo přes tiskové oddělení
Reed Exhibitions Deutschland GmbH:
Dr. Mike Seidensticker,
tel.: 0049.211.90191-128, mseidensticker@reedexpo.de.